Vilniuje pritarta viešojo vandens transporto plėtrai
Tikimasi, kad nuo kitų metų trimis etapais bus pradėti elektrinio vandens autobuso maršrutai tarp Sostinės centro, Žirmūnų ir Vingio Parko.
Vilniuje nuo kitų metų atsiras galimybė keliauti elektriniu vandens transportu Neries upe, trečiadienį nutarė sostinės taryba.
Anot savivaldybės, elektrinį vandens transportą į Vilniaus viešojo transporto sistemą planuojama integruoti trimis etapais. Pirmuoju – sukuriant susisiekimo jungtį tarp sostinės centro ir Žirmūnų su šešiomis prieplaukomis.
Tikimasi, kad tokį transportą gyventojai galės išbandyti 2025 metų vasarą.
Integravus šią vandens transporto jungtį į esamą Vilniaus viešojo transporto sistemą, bus sukuriama persėdimo iš laivo į kelių transportą galimybė viename didžiausių sostinėje viešojo transporto persėdimo taškų – Žaliojo tilto stotelėje, kur per darbo dieną įvyksta apie 36.000 kelionių.
Savivaldybės teigimu, šia jungtimi miesto gyventojams ir svečiams taip pat bus užtikrintas patogesnis ir greitesnis susisiekimas su centrinėje miesto dalyje esančiais verslo centrais, muziejais ir kitais traukos objektais.
Skaičiuojama, kad vieno maršruto pilna trukmė truks apie 45 minutes. Veiklos pradžioje susisiekimo paslaugoms užtikrinti kursuos iki keturių elektrinių laivų, o susisiekimo paslaugos upe bus teikiamos gegužės-spalio mėnesiais.
Antruoju etapu jungtyje Žirmūnai–Žvėrynas bus plečiamas stotelių tinklas, įrengiant papildomas dar šešias stoteles. Trečiuoju etapu planuojama sukurti jungtį Žvėrynas–Vingio parkas, įrengiant papildomas dvi stoteles.
Antrojo ir trečiojo etapų įgyvendinimas priklausys nuo laivybai būtinos infrastruktūros įrengimo laiko ir techninių galimybių vykdyti laivybą atitinkamoje Neries upės atkarpos dalyje.
Ilja Karužis, Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros grupės vadovas, trečiadienį posėdyje sakė, kad pirmuoju etapu numatyta pervežti 69.000 keleivių, antruoju etapu – 83.000 keleivių, o trečiuoju etapu 95.000 keleivių.
„Klaipėdos atvejis nuteikia ypatingai viltingai dėl to, kad visi nori išbandyti, greit išpopuliarėjo, pakankamai įdomu“, – teigė jis.
Opozicinėje „Laisvės ir teisingumo“ frakcijoje dirbantis Artūras Zuokas siūlė tokią paslaugą pervadinti į rekreacinę, turistinę, o ne viešojo transporto.
„Nes ji tiesiog neracionaliniai brangi, kalbant apie vieno keleivio pervežimo kaštus“, – kalbėjo jis.
„Išlaidų beprotiškai daug. Reiškia, virš 1,5 milijono numatyta keturiems kateriams pirkti“, – sakė nepriklausomas tarybos narys Aleksandras Nemunaitis.
Pasak savivaldybės, vandens transporto integracija siekiama mažinti automobilių transporto srautą į centrinę miesto dalį. Ateityje įgyvendinus antrąjį ir trečiąjį etapus, būtų sukuriama jungtis su savivaldybės numatomomis automobilių parkavimo aikštelėmis. Jose automobilius pastatę gyventojai ar miesto svečiai kelionę į centrinę miesto dalį galėtų tęsti tvariu ir ekologišku vandens transportu.
Vienkartinis laivo bilietas kainuos 3 Eur įsigyjant mobiliosiose programėlėse ar svetainėje, o perkant laive ir atsiskaitant bekontakčiu būdu – 4 Eur (be lengvatų). Laivo bilietams galios ir viešojo transporto bilietų lengvatinės sąlygos, kurios numatytos tam tikroms keleivių grupėms.
Kelionėms vandens maršrutais bus siūlomas ir šeimos bilietas, kuris sudarys galimybę pigiau keliauti dviem suaugusiems ir iki trijų vaikų (iki 18 metų). Toks bilietas įsigyjant elektroninėje parduotuvėje kainuos 7 Eur, laive – 9 Eur. Patogioms kelionėms bus siūlomas ir laivo bilieto pirmyn-atgal pasirinkimas, kurį už 5 Eur keleiviai galės įsigyti tik iš anksto.
Tarybos sprendimu už paslaugos organizavimą bus atsakinga savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, paslaugos operatoriumi paskirta bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“, o įmonė „Grinda“ bus infrastruktūros rangovas ir jos prižiūrėtojas.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.