Neaiškumai dėl ES šalyje taikomos transporto stebėsenos sistemos – bus dar vienas pereinamasis laikotarpis

Rumunijos finansų ministerija ir ANAF (Rumunijos nacionalinė mokesčių administravimo agentūra) paskelbė, kad artimiausiais mėnesiais netaikys sankcijų už vieno iš įsipareigojimų nevykdymą. Tuo pokyčiai nesibaigia – kai kurie verslininkai galės tikėtis sankcijų atidėjimo šešiems mėnesiams.

Birželio pabaigoje Rumunijos vežėjų organizacija UNTRR išreiškė nepasitenkinimą: „Finansų ministerija nesuteikė vežėjams galimybės naudotis GPS programėle, tačiau nuo 2024 m. liepos 1 d. numato baudas už jos nenaudojimą.“ UNTRR taip pat paragino atidėti sankcijų taikymą bent šešiems mėnesiams.

Reaguodamos į tai, Finansų ministerija ir ANAF paskelbė, kad iki rugsėjo 1 d. netaikys sankcijų už tam tikrus nuokrypius nuo ataskaitų teikimo prievolių e-Transport sistemoje. Iki šio laiko RO e-Transport naudotojai turi laiko susipažinti su e-Transport programėle.

Liepos 2 d. ANAF ir Finansų ministerijos išsiųstame pranešime spaudai nurodoma, kad programėlė bus pradėta naudoti šių metų liepos 15 d. Ji jau įkelta į „Apple Store“ ir „Google Play“ platformas ir šiuo metu vyksta patvirtinimo procesas.

Todėl laikotarpis nuo 2024 m. liepos 15 d. iki rugpjūčio 31 d. bus laikomas programėlės techninio veiksmingumo testavimo laikotarpiu. Todėl, remiantis ministerijos sprendimu, Vyriausybės nepaprastojo potvarkio Nr. 41/2022 13^1 straipsnio d ir e punktų nuostatos bus taikomos nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. Tai reiškia, kad sankcijos už GPS koordinačių nepateikimą negalės būti taikomos iki šių metų rugpjūčio pabaigos. Rumunijos finansų ministerija tikisi, kad naudotojai derinimo laikotarpiu praneš apie bet kokius programos veikimo sutrikimus.

Tolesni svarbūs pokyčiai RO e-Transporto sistemoje

Prieš pat įsigaliojant naujoms taisyklėms, susijusioms su Rumunijos prekių vežimo stebėsenos sistema, Rumunijos vyriausybė paskelbė atnaujintą veikimo tvarką, kurioje aptariami kriterijai ir ataskaitų teikimo taisyklės, taikomos tiek didelės fiskalinės rizikos prekėms, tiek kitų kategorijų prekėms, apie kurių tarptautinius vežimus privaloma pranešti.

Tyrimo metu buvo patvirtinta, kad ataskaitų teikimo ribos yra vienodos tiek vežant fiskalinės rizikos krovinius, tiek kitų rūšių krovinius (t. y. kelių transporto priemones, kurių didžiausia techniškai leistina masė ne mažesnė kaip 2,5 tonos, su pakrautu kroviniu, kurio bendroji masė didesnė kaip 500 kg arba kurio bendra vertė didesnė kaip 10 tūkst. lėjų), taip pat buvo pateikti tam tikri paaiškinimai dėl konkrečių ataskaitų teikimo aspektų“, – pažymi Georgiana Iancu ir Sînziana Radu iš mokesčių teisės kontoros „EY Rumunia“, kurias cituoja Rumunijos žiniasklaida.

Pastarosiomis dienomis taip pat paskelbta svarbi naujovė – sankcijų už RO e-Transport ataskaitų teikimo taisyklių nesilaikymą taikymo atidėjimas iki 2025 m. sausio 1 d., tačiau tik tiems naudotojams, kurie privalo teikti ataskaitas apie tarptautinį krovinių vežimą ir kurie turi įgaliotojo ekonominės veiklos vykdytojo statusą (AOE). Ši taisyklė grindžiama Europos Parlamento ir Tarybos reglamento 952/2013 dėl tarptautinio krovinių vežimo terminų 38 straipsnio nuostatomis.

Mokesčių teisės kontora patikslina, kad nuo 2024 m. liepos 1 d. RO e-Transport sistema taikoma tokiu būdu:

  1. verslininkams, vežantiems prekes, keliančias didelę fiskalinę riziką (tiek vidaus, tiek tarptautiniam vežimui), sankcijos ir toliau taikomos visiems verslininkams, įskaitant turinčius įgaliotojo ekonominės veiklos vykdytojo statusą (AOE), ir
  2. už tarptautinių prekių siuntų (išskyrus tas, kurios kelia didelę fiskalinę riziką) deklaravimą taikomos baudos
  • nuo 2024 m. liepos 1 d. – ekonominės veiklos vykdytojams, neturintiems įgaliotojo ekonominės veiklos vykdytojo statuso (AEO), ir
  • nuo 2025 m. sausio 1 d. – verslininkams, turintiems įgaliotojo ekonominės veiklos vykdytojo statusą.