Klaipėdos jūrų uostas ir Jurbarkas vystys upinį krovinių uostą prie Nemuno
Klaipėdos jūrų uosto direkcija ir Jurbarko savivaldybė pradeda įgyvendinti bendrą projektą – vystys upinį krovinių uostą Jurbarke, prie Nemuno upės. Penktadienį abi šalys pasirašys bendradarbiavimo susitarimą.
Krovinių gabenimas Nemuno upe vystosi vis sparčiau. Pastaraisiais metais atliktos investicijos skatina galvoti, kaip laivybą upėmis įveiklinti dar labiau. Vienas iš sprendimų – upinio krovinių uosto Jurbarke, prie Nemuno upės išvystymas, kuris, tikimasi, galėtų būti impulsu ir Jurbarko regione veikiančiai ekonominei zonai“, – teigiama Klaipėdos uosto direkcijos pranešime.
Rugpjūčio pradžioje į Klaipėdos uostą atplaukė pirmoji barža, plukdanti lietuviškus grūdus eksportui Nemunu. Uosto direkcija tikisi, kad tokie kroviniai iš Jurbarko į Klaipėdą bus gabenami reguliariai, taip sumažinant transporto srautą keliuose ir Klaipėdos mieste.
Skaičiuojama, kad viena barža Nemunu gali gabenti tiek grūdų, kiek perveža 40–54 sunkvežimiai. Pirmasis 1 tūkst. tonų grūdų krovinys Nemunu atplaukė per maždaug 16 valandų, tačiau ateityje tikimasi, kad kelionė truks iki 13 valandų, plaukiant ir naktį.
Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas pažymėjo, kad ateityje būtų galima išplėsti vandens kelią iki Jonavos, taip sudarant galimybes gabenti trąšų krovinius iš „Achemos“ į Klaipėdos uostą. Jis taip pat priminė, kad iš Jurbarko baržomis jau buvo bandoma gabenti žvyrą, o pastaraisiais metais Nemunu buvo plukdomi negabaritiniai kroviniai ir konteineriai, tačiau šie reisai dar nebuvo reguliarūs.
Tikimasi, kad šis projektas prisidės prie krovinių pervežimų Nemunu plėtros, mažins transporto srautus sausumos keliais ir stiprins Jurbarko ekonominę zoną.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.