„Kautros“ skundo nepriėmęs teismas uždegė žalią šviesą konkurentui „Contrans“

Keleivių vežimo autobusais įmonei „Kautra“ nepavyko apskųsti rinkos reguliuotojo leidimo bendrovei „Contrans“ vežti keleivius maršrutu Druskininkai–Vilnius, kuriuo jau veža „Kautra“.

Pastaroji teismui teigė, jog toks leidimas pažeidžia Kelių transporto kodekse įtvirtintus naujų maršrutų sudarymo principus, tuo metu „Contrans“ vadovas sako neketinantis konkuruoti su senbuviais, nors jo įmonės bilietų kaina kiek mažesnė. 

Regionų administracinis teismas rugsėjo 30 dieną atsisakė priimti „Kautros“ skundą dėl Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) rugpjūčio 27 dienos sprendimo leisti „Contrans“ vežti keleivius šiuo maršrutu. Anot teismo, šis sprendimas „Kautrai“ nesukelia jokių pasekmių, todėl nėra šio teismo kompetencija. 

„(Rašte – BNS) išdėstytos aplinkybės, susijusios su informacijos pateikimu, sąvokų išaiškinimu, ir tai niekaip nesukelia materialinių teisinių pasekmių pareiškėjai („Kautrai“ – BNS), todėl toks raštas pagal savo pobūdį nepriskirtinas prie aktų, kurie yra ginčo administraciniame teisme dalyku“, – nusprendė teismas.

„Kautra“ teigė, kad leidimas pažeidžia Lietuvos kelių transporto kodekso nuostatus, jis išduotas ne nauju, o esamu maršrutu. Ji taip pat prašė LTSA nurodyti, kokiu pagrindu buvo išduotas leidimas.

„Išduodama leidimą „Contrans“ administracija pažeidė kodekse (…) numatytus naujų maršrutų sudarymo reikalavimus, todėl tiek leidimas, tiek naujai sudarytas maršrutas Druskininkai–Vilnius pažeidžia kodekso reikalavimus ir yra neteisėti“, – teismui teigė „Kautra“.

Be to, anot „Kautros“, šiuo maršrutu veža ir ji, todėl toks sprendimas sukelia jai teisinių pasekmių. 

„Contrans“ vadovas Povilas Čepulis BNS teigė dėl tokio „Kautros“ vertinimo nustebęs, nes, anot jo, pakankamai ilgai niekas keleivių vežimo rinkoje nesikeitė: „Nesitikėjome, kad atsiradęs papildomas reisas sukels prieštaringas reakcijas.“

Anot jo, įmonė neketina konkuruoti su dviem šiuo maršrutu vežančiais vežėjais – ji nori sudaryti galimybes keleiviams rinktis.

„Tikime, kad kol kas turime tik dalį pastoviųjų keleivių, kurie laikui bėgant atsirinks sau tinkamiausią laiką ir vežėją. Mes atėjome ne konkuruoti, o sudaryti papildomas galimybes keleiviams rinktis. Kadangi važiuojame visiškai skirtingais laikais, nemanome, kad tai galima vadinti konkurencija“, – teigė P. Čepulis.

Anot jo, kol kas per anksti vertinti įmonės bilietų pardavimą į šį reisą, nes apie jo atsiradimą dalis keleivių sužinojo tik neseniai, pirmą mėnesį bilietai nebuvo parduodami internetu. Šiuo maršrutu įmonė veža du kartus per dieną.

„Prieš mums startuojant su papildomu reisu, šia kryptimi važiavo jau du senieji vežėjai, kurių kainos skyrėsi, mes pasirinkome tokią pat kainą, kaip vieno iš jų. Taip, kaina minimaliai pigesnė nei jūsų įvardyto vežėjo („Kautros“ – BNS)“, – teigė P. Čepulis.

Teismo sprendimas per 7 dienas gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

BNS

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.