Jei ne perversmas, tai potvynis. Svarbiai tiekimo grandinės grandžiai – sunkios savaitės
Antrasis pagal dydį drabužių eksportuotojas pastarąjį mėnesį susidūrė su tolesniais tiekimo grandinės sutrikimais. Po politinių problemų kilo orų stichija. Į pagrindinį eksporto uostą atvyksta daugiau kaip 40 proc. mažiau siuntų.
Praėjus kelioms savaitėms po neramumų ir perversmo, Bangladešas susiduria su didžiulio potvynio padariniais.
Galingos liūtys šalies pietryčiuose ir Indijos Tripuros valstijoje sukėlė potvynius 11 iš 64 šalies rajonų. Be kita ko, buvo užtvindytas greitkelis tarp Dakkos ir Čitagongo uostamiesčio, kuris yra pagrindine šalies krovinių gabenimo arterija.
Portalas Loadstar praėjusios savaitės pabaigoje rašė, kad greitkelis kai kur buvo visiškai užlietas, o spūstys siekė iki 40 km.
Bangladešo vidaus konteinerių sandėlių asociacijos duomenimis, praėjusį ketvirtadienį ir penktadienį į sandėlius netoli Čitagongo uosto atvyko apie 2,1 tūkst. sunkvežimių. Tai vienu tūkstančiu mažiau nei vos keliomis dienomis anksčiau. Pasak asociacijos generalinio sekretoriaus Ruhulio Amino Sikderio, paprastai kasdien į uosto depus atvyksta apie 3,5 tūkst. sunkvežimių.
Uosto, per kurį keliauja 95 proc. drabužių eksporto iš Bangladešo, atjungimas gali lemti tolesnį krovinių pristatymo vėlavimą ir spūstis uoste, panašias į tas, su kuriomis šalis susidūrė prieš kelias savaites.
Rugpjūčio pradžioje per neramumus, kurie baigėsi premjerės Sheikh Hasinos pabėgimu ir kariuomenės pergale, Čitagongo uosto veikla sustojo. Vienu metu įplaukti į uostą laukė iki 50 laivų. O uosto sandėliavimo aikštelės buvo užpildytos iki 80 proc. neatsiimtų konteinerių.
Todėl kyla abejonių dėl pristatymo pagrindiniams Bangladešo tekstilės pirkėjams savalaikiškumo. Tai JAV ir Europos šalys (pavyzdžiui, Jungtinė Karalystė, Vokietija, Prancūzija, Ispanija ir Italija). Dėl vėlavimo tikriausiai padidės ir konteinerių vežimo įkainiai bei produktų kainos.
Bangladešas yra trečias pagal dydį drabužių eksportuotojas pasaulyje ir antras pagal dydį gatavų drabužių kategorijoje. Kasmet ji eksportuoja tekstilės gaminių už maždaug 47 mlrd. dolerių.
Dėl nestabilios politinės padėties Bangladeše ir besitęsiančių oro sąlygų problemų daugelis Bangladešo produktų importuotojų gali apsvarstyti galimybę keisti tiekimo grandinę. Bangladešas gali prarasti rinkos dalį, kurią užims netoliese esanti Indija, Šri Lanka arba Vietnamas.