Išsiaiškino, kaip pro Lietuvos pasienį išvažiavę vilkikai „pradingsta“ Rusijoje ir Baltarusijoje

Muitinės kriminalinės tarnybos (MKT) pareigūnai drauge su Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) specialistais, vykdę prevencijos ir kontrolės akciją Medininkų ir Šalčininkų pasienio postuose atrado schemą, kaip apeinami Europos Sąjungos (ES) draudimai į Rusiją ir Baltarusiją eksportuoti vilkikus.

Skelbiama, kad akcija buvo vykdoma birželio 18–19 d. Jos metu pareigūnai tikrino sunkiasvorį krovininį transportą.

Pranešime skelbiama, kad dėl krovinių vežimo taisyklių pažeidimo surašyti 7 administracinio nusižengimo protokolai. Visgi, kur kas svarbiau tai, jog pareigūnai tikina nustatę, kaip apeinamos ES sankcijos, kuriomis uždrausta eksportuoti vilkikus į Rusiją ir Baltarusiją.

Teigiama, kad Lietuvoje registruoti ūkio subjektai savo krovininius vilkikus su puspriekabėmis išsiunčia į Rusiją ar Baltarusiją neva gabenti prekių ar jų pasiimti. Visgi atgal transportas negrįžta. Kaip teigia MKT, tikėtina, jog vilkikai užsienyje yra tiesiog perregistruojami.

Anot pareigūnų, tai analogiška schema, kuria naudojamasi į minėtas valstybes eksportuojant prabangius lengvuosius automobilius.

MKT žada, kad tokių įmonių veikla bus stebima, o artimiausiu metu laukia daugiau MKT bei LTSA bendrų patikrų pasienio postuose, žadama nuolat vykdyti reidus ir detalius patikrinimus.

Pranešama, kad už tokius sankcijų pažeidimus juridiniams asmenims Tarptautinių sankcijų įstatymo 15 straipsnis numato baudą siekiančią iki 100% prekių vertės ir ne mažesnę negu 10.000 Eur.