IRU dar ieško sprendimo dėl išmaniųjų tachografų

Tarptautinės kelių transporto sąjunga (IRU) siekia 3 mėn. pereinamojo laikotarpio išmaniųjų tachografų įrengimui. Dėl to IRU kreipėsi į atsakingą Europos Komisijos narį. Kaip žinoma, ankstesnė IRU iniciatyva dėl pereinamojo 6 mėn. laikotarpio buvo atmesta. IRU atsakingi asmenys taip pat atkreipia dėmesį, kad nėra jokių garantijų, jog tokiam siūlymui bus pritarta.

IRU savo kreipimesi į EK narį prašo  ES narėms rekomenduoti 3 mėn. lengvatinį laikotarpį. Iki šiol EK pasisako už tai, kad jokio pereinamojo laikotarpio nebūtų.

Kaip žinoma, vežėjai visose Europos Sąjungos valstybėse-narėse registruotose sunkiasvorėse transporto priemonėse (sunkvežimiuose ir tolimojo susisiekimo autobusuose), skirtose tarpvalstybiniams pervežimams, privalo įdiegti išmaniųjų tachografų 2-ąją versiją (G2V2). Priklausomai nuo transporto priemonėje įrengto tachografo tipo, taikomi du terminai:

– 1 terminas – iki 2024 m. gruodžio 31 d. pakeisti analoginius ir skaitmeninius tachografus (G1);

– 2 terminas – iki 2025 m. rugpjūčio 19 d. pakeisti pirmosios kartos išmaniuosius tachografus (G2V1).

IRU atlikta apklausa parodė, kad maždaug 23 proc. transporto priemonių, kurias reikia modernizuoti iki šių metų gruodžio 31 d., lapkričio viduryje dar nebuvo paruoštos. Lyginant su ankstesnėmis apklausomis, modernizavimo procesas akivaizdžiai paspartėjo, o tai rodo aiškų transporto operatorių norą laikytis reikalavimų.

Remdamiesi spartesniu modernizavimo tempu, IRU mano, kad iki 2024 m. gruodžio 31 d. 10-15 proc. transporto priemonių, kurias privalu modernizuoti, nebus modernizuotos, todėl jos bus pašalintos iš ES judumo ir tiekimo grandinių. IRU taip pat mano, kad 10-15 proc. gali būti modernizuota iki 2025 m. I ketvirčio pabaigos. Tą pačią tendenciją IRU pastebi ir dėl transporto priemonių su G2V1 tachografais modernizavimo – iki 2025 m. rugpjūčio 19 d. vis dar reikia modernizuoti apie 37 proc. transporto priemonių.