Autobusų ir dalies automobilių taršos siūlo netikrinti

Aplinkos apsaugos departamentui (AAD) nuo rugpjūčio 1-osios pradėjus tikrinti transporto priemones dėl skleidžiamos taršos, Seime atsirado siūlymų, kad kai kurie lengvieji automobiliai ir autobusai nebūtų stabdomi.

Siūloma, kad aplinkosaugininkai netikrintų lengvųjų automobilių, furgonų ir iki aštuonių sėdimų vietų turinčių mikroautobusų, taip pat daugiau nei aštuonias vietas turinčių autobusų, jeigu jų bendroji masė neviršija penkių tonų.

Taip pat pareigūnai nebegalėtų panaikinti šių transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimo, jeigu jų tarša būtų per didelė. 

Tokias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas užregistravęs Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys socialdemokratas Linas Jonauskas sako, kad atleisti nuo patikrų siūlomų transporto priemonių srautai viešajame eisme yra didžiausi, todėl jų tikrinimas reikalauja didžiausio dėmesio ir užima daugiausia laiko. 

Pasak L. Jonausko, įsigaliojus pataisoms, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai nebūtų apkrauti neproporcingai didelėmis pareigomis keliuose bei galėtų susikoncentruoti į tiesiogines savo pareigas.  

Seimui svarstant, ar įpareigoti aplinkosaugininkus tikrinti automobilių taršą, kai kurie parlamentarai ne kartą siūlė visų pirma tikrinti ne lengvuosius automobilius, o labiausiai taršų krovininį transportą, ypač per Lietuvą važiuojantį tranzitu. 

Aplinkosaugininkai įpareigoti tikrinti į aplinką išmetamų dujų – anglies monoksido ir dūmingumo atitiktį nustatytiems ribiniams dydžiams. Nustačius jų viršijimą, būtų naikinamas transporto priemonės techninės apžiūros dokumentų galiojimas.

Tikrinimai turėjo prasidėti dar nuo balandžio, tačiau tai nebuvo daroma iki rugpjūčio, kol buvo susitarta dėl sankcijų taršių automobilių savininkams. 

Seimas birželį sušvelnino vairuotojų ir savininkų atsakomybę už jų automobilių keliamą taršą keliuose – pareigūnams taršių automobilių vairuotojus leista įspėti arba skirti baudą. Įspėjimas iki šiol nebuvo numatytas. 

Nuo rugpjūčio įsigaliojo Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus įsakymas, kad transporto priemonės techninės apžiūros dokumento galiojimas naikinamas, jei per septynias darbo dienas nuo patikros nebūtų atliktas transporto priemonės išmetamųjų dujų patikrinimas techninės apžiūros stotyje ir nebūtų patvirtinta, kad teršalų kiekis neviršija nustatytų ribinių verčių. 

AAD apie planuojamus transporto priemonių taršos patikrinimus rugpjūtį žada informuoti visuomenę, tačiau, departamento teigimu, apie mažesnės apimties tikslines patikras bus skelbiama ne visais atvejais. 

Anksčiau skelbta, kad per metus aplinkosaugininkai planuoja patikrinti maždaug nuo 9.000 iki 15.000 automobilių.

BNS

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.