Antradienį įvyko asociacijos „LINAVA“ apvalaus stalo diskusija su Marijampolės vežėjais

Antradienį įvyko antrasis Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „LINAVA“ apvalaus stalo diskusijų ciklo susitikimas su Alytaus regiono Marijampolės vežėjais.

Diskusijoje dalyvavo „Eldrive“, Užsienio reikalų ministerijos (URM), Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA), Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) bei Migracijos departamento atstovai.

„Eldrive“ įmonės atstovai diskusijoje pristatė elektrinio transporto įkrovimo stočių projektus ir galimus infrastruktūros tobulinimus siekiant, kad transporto sektorius naudotų elektra varomą transportą.

Marijampolės vežėjai pabrėžė, kad Lietuvoje elektros įkrovimo stočių užtenka, tačiau jos yra paskirstytos neproporcingai: vieni miestai šią infrastruktūrą turi plačiai išplėtotą, kiti – ne.

URM atstovė pristatė sankcijas, taikomas prekėms, keliaujančioms į Rusiją ar Baltarusiją.

Vežėjai iškėlė klausimus dėl sankcijų taikymo – dauguma vežėjų prekes atveža tik iki Lietuvos. Pagrindinis keliamas klausimas buvo – kas atsako už tolimesnį prekių judėjimą į Vidurinės Azijos šalis. Taip pat, vežėjai iškėlė klausimą dėl pašto siuntų kontrolės, klausdami kaip yra kontroliuojamas pašto siuntų srautas.

LTSA atstovas pristatė nuobaudas ir mobilumo paketo pakeitimus bei šių keliamus finansinius iššūkius. Taip pat, pristatymo metu kartu su Marijampolės vežėjais buvo aptarta tachografų situacija, kadangi vežėjai savo transporte jau iki kitų metų pradžios privalo turėti naujos kartos tachografus.

Vienas iš esminių punktų, kurį išskyrė LTSA atstovas, yra tai, kad naujų tachografų išvengti nepavyks, jų reikia siekiant geriau kontroliuoti transporto sektorių, siekiant išvengti įstatymo pažeidimų.

Taip pat atstovas pažymėjo, kad bus ieškoma galimybių, kaip padėti Lietuvos vežėjams po Mobilumo paketo pakeitimo, kuomet Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) priėmė galutinį sprendimą, kuriuo naikinamas Mobilumo paketo įpareigojimas vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.

APVA atstovė pristatė finansavimo galimybes susisiekimo infrastruktūros ir transporto srityje.

Migracijos departamento atstovai pristatė įstatymo pakeitimus, kurie įsigaliojo nuo 2024 m. liepos 1 d., detaliai paaiškinant kiekvieną pakeitimą. Taip pat atstovai pristatė ir būsimus Migracijos įstatymo pakeitimus, kurie vežėjų laukia nuo 2025 m. sausio 1 d.

Pristatymas iššaukė konstruktyvią diskusiją. Vežėjai kėlė klausimus dėl atitinkamų Migracijos įstatymo pakeitimo punktų, tarp kurių klausimai apie nedraudiminį laikotarpį bei komunikaciją tarp valdžios institucijų ir vežėjų.

Dėkojame diskusijos dalyviams už aktyvią ir konstruktyvią diskusiją.