Kodėl siūloma didinti asociacijos „Linava“ nario mokestį?
Gruodžio 8 d. vyksiančiame Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos„Linava“ XLII kongrese, atsižvelgiant į dabartinę nestabilią ekonominę situaciją bei ateities perspektyvas, asociacijos sekretoriato vadovybės bei daugumos Prezidiumo narių sprendimu bus siūloma iki 720 eurų pakelti asociacijos „Linava“ nario bei kandidato į narius kasmetinio mokesčio dydį. Norime su Jumis pasidalinti trumpa ir tikslinga informacija, kodėl nario mokesčio didinimas yra ne žalingas, bet priešingai – naudingas tiek asociacijai, tiek jos nariams žingsnis. Taip pat norėtume atkreipti dėmesį, kad nario mokesčio didinimas jokiu būdu negali būti siejamas su noru išvengti kitų asociacijos išlaidų mažinimo, nes išlaidų mažinimas atsisakant kai kurių paslaugų, yra jau pritaikytas.
Visų pirma, verta pažymėti, kad asociacijos „Linava“ nario mokestis nebuvo didintas nuo pat 1991 metų.
Kaip pastebi „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, nario mokestis nebuvo didintas net ir per daugiau nei 20 metų gerokai stiprėjant šalies ekonomikai, keičiantis pinigų vertei, o ką jau kalbėti apie ženkliai išaugusias viso transporto sektoriaus ir čia veikiančių verslų galimybes.
Be to, anot „Linava“ generalinio sekretoriaus, tendencijos rodo, kad daugumoje šalyje veikiančių organizacijų reguliarus nario mokesčio pakėlimas yra visiškai įprasta praktika, nes tai leidžia užtikrinti sklandų darbų tęstinumą, rinkoje augant paslaugų ir prekių kainoms.
„Šiuo atveju mes turėtumėme aiškiai suprasti, kad padidėjęs metinis mokestis – tai ne „pinigų išmetimas į balą“. Priešingai – jis net ir ekonomiškai sunkesniais laikais padėtų „Linava“ asociacijai ir toliau išlaikyti kryptingą bei kokybišką darbą: bendrauti su viso Lietuvos transporto sektoriaus atstovais ir perduoti aiškias žinias valdžios institucijų atstovams, išklausyti ir teikti konkrečius transporto srities kasdienybę gerinančius pasiūlymus, semtis naudingos patirties bei ja dalintis. Trumpai tariant, visais įmanomais būdais užtikrinti šalies transporto sektoriaus klestėjimą ir tinkamai atstovauti sektoriaus interesus Lietuvos institucijose ir tarptautinėse organizacijose su kuriomis bendradarbiaujama“, – sako Z. Buivydas.
Anot Z. Buivydo, būtina pabrėžti tai, kad siūlymas didinti nario mokestį jokiu būdu nereiškia, jog organizacija neranda kitų būdų išgyventi sunkmetį ar nenori mažinti visų kitų savo išlaidų. Kiekviena asociacijos išlaidų eilutė yra reguliariai ir labai detaliai peržiūrima, o be to, net ir patys Prezidiumo nariai imasi konkrečių veiksmų siekiant sutaupyti, rodydami savo asmeninį pavyzdį.
„Prezidiumo nariai nusprendė susimažinti jiems mokamą atlyginimą 15 proc., vien dėl to, kad asociacija šiais nelengvais laikais turėtų geresnę finansinę situaciją. Ne be reikalo svarstomos ir tokios galimybės, kaip sumažinti Prezidiumo narių skaičių ar atsisakyti revizijos komisijos ir vietoj jos, naudotis nepriklausomų auditorių paslaugomis, kurios kainuoja kur kas pigiau. Skaičiuojame, kad tai padėtų asociacijai per metus sutaupyti net iki 100 tūkst. eurų“, – sako Z.Buivydas.
Pasak jo, įpratome žymiai dažniau nei anksčiau persiskaičiuoti, kur, kiek ir kokiems dalykams išleidžiame. Susižiūrime išlaidas ir visada ieškome geriausių variantų, kai įtampa šalies ekonomikoje tokia didelė. Taigi, nario mokesčio didinimo jokiu būdu negalima sieti su siekiais išvengti kitų išlaidų mažinimo, nes mes išlaidas jau ir taip nuolat stengiamės kiek įmanoma padaryti mažesnes
Asociacijos „Linava“ nario bei kandidato į narius kasmetinio mokesčio dydžio tvirtinimas yra vienas iš darbotvarkės klausimų gruodžio 8-ąją vyksiančiame XLII kongrese.
Jei tokiam siūlymui būtų pritarta, ši naujovė įsigaliotų nuo 2023 metų.