Vokietija įvedė laikiną visų sienų kontrolę
Vokietijos federalinė vidaus reikalų ministerija šešiems mėnesiams išplėtė laikinąją pasienio kontrolę ir nustatė papildomą sausumos sienų su penkiomis šalimis kontrolę.
Siekdama dar labiau apriboti nelegalią migraciją, Vokietijos vidaus reikalų ministrė Nancy Faeser nurodė įvesti kontrolę prie visų Vokietijos sausumos sienų ir apie šį sprendimą pranešė Europos Komisijai.
Kontrolė pasienyje su Prancūzija, Liuksemburgu, Nyderlandais, Belgija ir Danija prasidės kitą pirmadienį (2024 m. rugsėjo 16 d.) ir truks šešis mėnesius.
Vokietijos ministerija primena, kad prie sausumos sienos su Austrija laikina vidaus kontrolė galioja šiuo metu iki 2024 m. lapkričio 11 d., o prie sausumos sienų su Šveicarija, Čekija ir Lenkija ši apsaugos priemonė taikoma iki 2024 m. gruodžio 15 d.
Tačiau, kaip pranešė Federalinė vidaus reikalų ministerija, taip pat prie sienų su šiomis šalimis laikina pasų kontrolė bus pratęsta šešiems mėnesiams.
Vokietijos vidaus reikalų ministerijos sprendimas, be kita ko, grindžiamas vidaus saugumo apsauga nuo džihadistinio terorizmo ir tarpvalstybinio nusikalstamumo.
Federalinės vidaus reikalų ministerijos duomenimis, nuo 2023 m. spalio dėl laikinos sausumos sienų kontrolės buvo nuspręsta neįleisti daugiau kaip 30 tūkst. žmonių.
Džiaugsmas ir kritika
Bavarijos vidaus reikalų ministras Joachimas Herrmannas palankiai įvertino Nancy Faeser sprendimą.
Kad būtų užtikrintas didesnis saugumas, mums skubiai reikia nuoseklios pasienio kontrolės prie visų Vokietijos sienų“ – pabrėžė.
Bavarijos vidaus reikalų ministerijos vadovas aiškiai nurodė, kad Bavarijos pasienio tarnyba, bendradarbiaudama su federaline policija, ir toliau vykdys tiesioginę sienų su Austrija ir Čekija kontrolę, ir planuoja padidinti darbuotojų skaičių.
Nyderlandų transporto asociacija TLN, kuri baiminasi, kad transporto įmonės patirs dėl to papildomų išlaidų, į šį įsakymą žiūri kitaip.
Esame labai susirūpinę dėl Vokietijos paskelbtos šešių mėnesių trukmės pasienio kontrolės pasekmių. Nerimaujame, kad bus padaryta didelė ekonominė ir socialinė žala, kadangi produktai nebus pristatyti laiku, sutriks prekybos srautai ir transporto įmonių (darbo – red. pastaba) grafikai“ – aiškina asociacija.
„Per koronaviruso pandemiją ir Europos futbolo čempionatą Vokietijoje matėme, kokių toli siekiančių problemų gali sukelti pasienio kontrolė“ – tęsia TLN.
Vairuotojai eilėse stovėjo ištisas valandas, o kiekviena laukimo valanda transporto įmonei reiškia 100 eurų nuostolį kiekvienam darbuotojui.
TLN ragina pasienio kontrolės klausimą spręsti koordinuotai Europos lygmeniu, kad vairuotojams būtų užtikrintas „laisvas pravažiavimas“ maršrutais per devynias su Vokietija besiribojančias šalis.