Patvirtintą sprendimą dar turės priimti Seimas – tuomet būtų galima paprasčiau gauti informaciją, kuria remiantis, bus mokamas kelių mokestis.

Papildyta informacija apie Vyriausybės išreikštą palaikymą

Vyriausybė trečiadienį pritarė Susisiekimo ministerijos parengtiems Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimams, kurie leis aiškiau reglamentuoti vilkikų ir autobusų emisijos klasę, pagal kurią mokamas kelių naudotojo mokestis. 

Zenonas Buivydas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius, BNS teigė, jog siūlomi pakeitimai išspręstų problemą, kai automobilis neturi nurodytos emisijos klasės ir todėl turi mokėti didžiausią kelių mokestį. 

„Lentelė yra tam, kad, kai klasė nėra nurodyta techniniame pase, tai tada pagal metus ji bus priskirta, pavyzdžiui, „Euro 4“. Jie būtent tą biurokratizmą nuima“, – BNS aiškina  Z. Buivydas.

Anot jo, šiuo metu neturint tam tikrų dokumentų neįmanoma paprastai įregistruoti transporto priemonių emisijos klasės, todėl joms nustatoma „Euro 0“ klasė, už kurią reikia mokėti didžiausią mokestį.

„Atvažiuoji į techninę apžiūrą, tau sako – duok tokią ir tokią ekspertizę arba gamintojo sertifikatą. Tu, pavyzdžiui, pirkai olandišką naudotą mašiną ir ten, Olandijoje, neįrašo tos klasės. Ir tada prasideda problema – čia jie įregistruoja, tau tos klasės neįrašo, bet tau paskui nori uždėti mokestį už kelius“, – aiškino „Linavos“ vadovas.

Anot jo, automobilio klasės ekspertizė yra brangi, kainuoja tūkstančius eurų, nors aišku, kad konkrečiais metais gamino „Euro 4“ klasę, už kurią mokamas mažesnis mokestis. 

Susisiekimo ministerijos teigimu, šiuo metu emisijos klasė nenustatyta 47% Lietuvoje registruotų vilkikų ir kitų automobilių, mokančių kelių mokestį.

„Taip pat ši problema kyla ir trečiųjų šalių transporto priemonių valdytojams, kurių šalyse emisijos klasė nenustatoma ir neįrašoma į registracijos dokumentus, vykstantiems per Lietuvą tranzitu“, – Vyriausybės nutarimo projekte teigia ministerija. 

Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių tinkle apmokestinta apie 1.700 km magistralinių kelių.

BNS

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.